Відділ освіти Василівської районної державної адміністрації

 






Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України
Педагогічна преса Національна дитяча гаряча лінія


Доповідь начальника

10 лист. 2018
Доповідь начальника 14.11.2018

Досягнення  освіти району  та виклики на шляху створення Нової української школи

Шановні члени колегії та учасники розширеного засідання!

На слайд№1

Зміни в політичному, соціально-економічному житті нашої країни, зростаючі вимоги суспільства до якісної освіти спонукають як до радикальних реформ в українській освіті, так і до поступових кроків для її удосконалення.

Ідеологією цієї  реформи  стала концепція «Нова українська школа». Відповідно до цих пріоритетів упродовж минулого навчального року  за активної підтримки органів місцевої влади,  місцевого самоврядування, батьківської громадськості вживалися заходи для забезпечення функціонування галузі освіти району, її подальшого розвитку, створення умов для рівного доступу мешканців регіону до якісної освіти.

Сьогодні   ми  зустрілися, щоб   дати  оцінку  досягненням  системи освіти  району,  визначити  проблемні  моменти   та  поставити  нові   завдання на шляху створення нової української школи.

         Основними пріоритетами  освіти  району  в  минулому  навчальному  році були:   реалізація Програми розвитку освіти  Василівського району на 2018-2022 роки , організація роботи з обдарованими дітьми, професійний розвиток педагогічних кадрів, організація фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи, комп’ютеризація та інформатизація загальноосвітніх навчальних закладів, збереження, оптимізація і  покращення матеріально-технічної бази навчальних закладів району тощо. 

Тож почнемо з дошкільної освіти.   

 РІВНИЙ ДОСТУП ДО ЯКІСНОЇ ОСВІТИ

Дошкільна освіта: цікава, якісна, доступна

На слайд№2

Розвиток дошкільної освіти залишається одним із пріоритетних напрямів державної політики у галузі освіти. А одним із індикаторів ефективності дошкільної освіти є її доступність. 

 Мережа закладів дошкільної освіти Василівського району включає 18закладів  та 2 навчально-виховних комплекса з дошкільними підрозділами.

17 закладів дошкільної освіти загального розвитку, 3-комбінованого. 15 дошкільних закладів за видом-ясла-садок, 5-дитячий садок.

           На 100 місцях у районі виховується 80 дітей (75 дітей-у містах та 110 дітей-у сільських закладах). Заклади дошкільної освіти відвідує 2116 дітей (1665 дітей-у містах, 451дитина-у сільській місцевості).

Слайд №3

Відсоток охоплення дітей 5-річного віку становить  100 % , а дітей 3-6 років  всіма формами дошкільної освіти  становить 81%.

Загальна кількість груп у закладах дошкільної освіти– 96, у тому числі 78 груп для дітей  від 3 років і старші.

У районі функціонує 3 дошкільних заклади комбінованого типу з групами спеціального призначення: КДНЗ № 2 «Оленка» Дніпрорудненської міської ради (2 групи спеціального призначення-26 дітей з порушеннями опорно - рухового апарату), КДНЗ № 7 «Теремок» Дніпрорудненської міської ради (2 групи спеціального призначення – 36 дітей з вадами мовлення) та з     вересня 2017 КДНЗ №4 «Струмочок» Василівської міської ради (1 група спеціального призначення – 17 дітей з вадами мовлення).

На слайд№4

Також, у 2017-2018 навчальному році відкрито 3 інклюзивні групи: одна у КДНЗ № 2 «Малятко» Василівської міської ради та дві у КДНЗ № 5  «Теремок» Дніпрорудненської міської ради, де виховуються 7 дітей з особливими освітніми потребами. Василівською та Дніпрорудненською міськими радами виділено додаткові кошти для введення посад асистентів вихователів, логопеда.

Разом з цим слід відмітити, що для закладів дошкільної освіти, розташованих у сільській місцевості однією з проблем є відсутність достатньої кількості спеціалістів. Є вакансія сестри медичної у КДНЗ «Сонечко» Орлянської сільської ради, психолога у КДНЗ комбінованого типу №4 «Струмочок» Василівської міської ради, №1 «Вербиченька» та №2 «Джерельце» Степногірської селищної ради. Для закладів дошкільної освіти Степногірської селищної ради, Малобілозерської та Балківської сільських рад, КДНЗ № 2 комбінованого типу «Оленка» Дніпрорудненської міської ради, НВК Приморська ЗОШ І-ІІ-дошкільний навчальний заклад  актуальним є введення посади логопеда, оскільки за результатами обстеження дітей районними логопедами виявлена велика кількість дітей з вадами мовлення.

На слайд №5

Взагалі, функціонування закладів дошкільної освіти забезпечують 604  працівника. Навчально – виховний процес здійснює 243 педагога.

Слід відзначити результативність участі у конкурсах наступних вихователів та вихованців, які вибороли призові місця в області:

       -вихованка старшої групи КДНЗ № 2 «Малятко» Василівської міської ради Каулько Анастасія (вихователь Каулько Людмила Валентинівна) переможець обласного етапу Фестивалю «Перлинки Запорізького краю»;

- п’ятеро вихованців КДНЗ № 5 «Сонечко» Василівської міської ради, двоє вихованців КДНЗ № 6 «Струмок» та одна вихованка КДНЗ № 7 «Теремок» Днірорудненської міської ради стали переможцями у обласному етапі ХІ Міжнародного заочного екологічного конкурсу «Загадкове життя домашніх улюбленців».

Переможцями обласного фестивалю-огляду методичних здобутків педагогів закладів дошкільної освіти «Україна – рідний край» стали Плюйко Ліна Валеріївна, вихователь КДНЗ № 7 «Теремок» комбінованого типу Дніпрорудненської міської ради та Ігнатьєва Любов Павлівна, музичний керівник КДНЗ № 2 «Оленка» комбінованого типу Дніпрорудненської міської ради .

На слайд №6

        За особливі успіхи у навчанні і вихованні дошкільників, розроблення і впровадження нових технологій, оновлення змісту і методичного забезпечення освітньо-виховного процесу вихователю-методисту КДНЗ № 7 «Теремок» комбінованого типу Дніпрорудненської міської ради Івченко Ірині Володимирівні присвоєно щорічну обласну педагогічну премію у розмірі 10 000грн.

На слайд №7-8

У жовтні 2017 року на базі закладів дошкільної освіти Дніпрорудненської міської ради проведено обласний семінар з теми «Впровадження здоров’язберігаючих технологій у дошкільному закладі», де було висвітлено для педагогів області систему роботи та напрацювання з даного питання закладів дошкільної освіти №2, № 5, №6 та № 7 м.Дніпрорудне. Заклади цього міста продовжують працювати над завданнями щодо вдосконалення роботи з використання здоров’язбережувальних технологій у освітньому процесі ДНЗ. Доцільно зазначити позитивний  новітній для нашого району досвід роботи КДНЗ №2 «Оленка» комбінованого типу Дніпрорудненської міської ради за проектом «Впровадження комплексу соляної терапії в роботу з дітьми дошкільного віку».

На слайд№9

Протягом 2017-2018 навчального року продовжувалася робота щодо розширення мережі дошкільних навчальних закладів. А саме, завдяки зусиллям районної ради, райдержадміністрації, відділу освіти райдержадміністрації, Орлянської сільської ради, КУ «Сервісний центр закладів освіти», адміністрації КЗ «Орлянська ЗОШ І-ІІІ ст.» ВРР ЗО, батьків та міжнародної організації ЮНІСЕФ., станом на серпень 2018 року завершено ремонтні роботи щодо реконструкції старих будівель КЗ «Орлянська ЗОШ І-ІІІ ст.» ВРР ЗО, де розміщено заклад дошкільної освіти на 2 групи (60 дітей).

Однак, незважючи на це, кількість дітей, які перебувають на обліку для влаштування в наступному році в дошкільні навчальні заклади становить 15 дітей (10 дітей - КДНЗ «Калинка» Скельківської сільської ради, 5 дітей-НВК «Верхньокриничанська ЗОШ І-ІІ ст.-ДНЗ»).

Під час огляду готовності дошкільних навчальних закладів до нового навчального 2018-2019 року встановлено, що у всіх дошкільних навчальних закладах району створено сучасні умови для розвитку дітей.    

На слайд№10Увага на слайд!

            Протягом звітного періоду на ремонти, косметичні ремонти приміщень та для поліпшення матеріально-технічних баз дошкільних закладів виділялися кошти органами місцевого самоврядування(Увага на слайд!)

            Важливим питанням у роботі закладу дошкільної освіти є забезпечення організації харчування дітей.

На слайд №11

 Середня вартість харчування однієї дитини в день у дошкільних навчальних закладах у 2017 році становила  22 грн.30 коп.,  у І півріччі 2018 року -25 грн.76 коп.  Середній процент виконання норм харчування у закладах дошкільної освіти району за 2017-2018 навчальний рік становить 82% (найвищий у КДНЗ № 2 «Сонечко» Малобілозерської сільської ради).

На слайд №12-16

Основні проблеми дошкільної освіти району:

- забезпечення психологічного та логопедичного супроводу, вирішення проблем соціалізації дошкільнят.

Основні завдання на 2018/2019 навчальний рік:

- відкриття дошкільного закладу освіти на території Орлянської сільської ради;

- організація психологічного та логопедичного супроводу, вирішення проблем соціалізації дошкільнят;

- продовження роботи щодо організації сучасного освітнього середовища дошкільного навчального закладу, сприятливого для формування гармонійно розвиненої особистості та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини.

Система  загальної середньої освіти є міцним фундаментом розвитку особистості, який сьогодні забезпечує дитині якісну освіту, а завтра – суспільне життя.

ЗАГАЛЬНА СЕРЕДНЯ ОСВІТА:

 ШКОЛА ПОЗИТИВНИХ ЗМІН

НА Слайд №17                        

Для задоволення освітніх потреб населення району  щорічно вдосконалюється мережа загальноосвітніх навчальних закладів.

НА Слайд №18

За 5  останніх років   у 26 загальноосвітніх навчальних закладах району кількість учнів збільшилась на 297 учнів  і становить 6235 осіб  (2017-2018 н.р.), 6170 – у 2016-2017 н.р., 6039 – у 2015-2016 н.р, 6067 – у 2014-2015н.р, 5938 – у 2013-2014 н.р.).

Станом на 01.09.2018 мережа загальноосвітніх шкіл в цілому відповідає потребам населення. В районі функціонує 26 закладів загальної середньої освіти.

З метою забезпечення умов для здобуття молоддю загальної середньої освіти у районі функціонують вечірня (змінна) школа та класи заочної форми навчання при КЗ «Дніпрорудненська гімназія «Софія» - ЗОШ І-ІІІ ст. № 1» ВРР, в яких навчалось 139 учнів. 

Два ЗНЗ зберігаються у мережі законсервованими через відсутність контингентів (Лугівська ЗОШ І-ІІ ст., Орлянська ЗОШ І ст.).

Але слід відзначити, що   зменшується  середня наповнюваність класів старшої школи. У 2018/2019 н.р.  середня наповнюваність класів старшої школи становитиме – 16 учнів, в той час як у попередні навчальні роки цей показник складав 17 осіб.

В 2017/2018 н.р. в районі працювало 9 малокомплектних шкіл, в яких наповнюваність не перевищувала 8,3 учня на клас. При цьому всі вони розташовані у сільській місцевості.

НА Слайд№19(Увага на слайд!)

Подібна ситуація буде характерна і для наступного навчального року.

Для 31 учня шести навчальних закладів у 2017/2018 н. р. було організовано індивідуально-групову форму навчання.

      Усі діти шкільного віку були охоплені різними формами навчання.  Діти з особливими освітніми потребами   відповідно до заяв батьків та  рекомендацій ПМПК  навчалися  на індивідуальній формі навчання (74 особи),  для 11 осіб  активно впроваджувалося   інклюзивне навчання.

Слайд №20

     Важливі завдання стоять перед системою загальної середньої освіти, яка повинна забезпечити якісну освіту, міцні знання та відповідний середній бал атестату. У 2018 році атестат про повну загальну середню освіту одержали 290 учнів. Свідоцтво про базову освіту отримали 551 учень. Свідоцтва з відзнакою 27(4,9%). Звичайно, одним із показників якості надання освітніх послуг є: результати навчального року: річні оцінки, результати ДПА, результати вступної кампанії до ВНЗ, результати ЗНО.

У 2017-2018 н.р. нагороджено золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні» – 5 випускників, срібною медаллю «За досягнення у навчанні» – 5 випускників. Проте за попереднім замовленням на золоту медаль претендувало -13 випускників, а на срібну -  6.  Найбільший відсоток медалістів у КЗ "Дніпрорудненська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів "Світоч" ВРР ЗО( всі учні «підтвердили»  свої золоті медалі), КЗ «Дніпрорудненська гімназія «Софія» - ЗОШ І-ІІІ ст. № 1» ВРР ЗО та КЗ "Василівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1" ВРР ЗО.

Слайд №21

Успішно реалізується програма розвитку освіти Василівського району на 2018-2022 роки в частині  підвезення  учасників  навчально-виховного  процесу до   навчальних  закладів та  в зворотному  напрямку  в сільській місцевості.      Підвезення до навчальних закладів на початок 2017/2018 навчального року потребували 789 учнів та 113 педагогічнихпрацівників. Усі вони підвозилися до навчальних закладів – шкільними автобусами та відшкодувались  їм кошти за проїзд  електропоїздами.

Для безперебійного забезпечення шкільних автобусів паливно-мастильними матеріалами, запасними частинами  за 2017/2018  рік  використано  коштів  бюджетів сіл, селищ  у сумі 1151,5 тис. грн.

Залишається ряд проблемних питань розвитку освіти, зокрема:

зменшення  учнівського контингенту веде до збільшення у 2-3 рази вартості утримання одного умовного учня;

є необхідність продовження роботи над покращанням навчально-методичної та матеріально-технічної бази  загальноосвітніх навчальних закладів для забезпечення викладання предметів природничо – математичного циклу.

Початкова школа

На підході покоління Z. Сучасні діти значно відрізняються від попередніх поколінь. Вони не обов’язково будуть поділяти погляди старших. Яке життя оберуть сьогоднішні першокласники? Якою б не була відповідь, майбутнім поколінням українців маємо запропонувати школу, яка буде для них сучасною.

На слайд№22(Увага на слайд!)

Станом на 30.08.2018 року у комунальних закладах загальної середньої освіти  буде відкрито 35 перших класів, де будуть навчатися 706дітей. З метою облаштування та забезпечення комфортних умов функціонування «Нової української школи» сесіями районної ради було розподілена субвенція на суму 2962452,00 грн. У тому числі: субвенція з обласного бюджету -337076,00 грн., освітня субвенція з державного бюджету -482516,00 грн., кошти районного бюджету -268408,00 грн., субвенція з місцевого бюджету на забезпечення якісної, сучасної  та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок відповідної субвенції  з державного бюджету (закупівля дидактичних матеріалів, сучасних меблів, комп’ютерного та мультимедійного контенту) - 1874452,00 грн.

На слайд№23,24,25

На ці кошти закуплено: ноутбуки, багатофункціональні пристрої,  ламінатори,  флеш-накопичувачі,  дошки класні стаціонарні,  екрани для проекції,  фліпчарти, парти- столи,  шафи для зберігання засобів навчання,  контейнери для роздаткового матеріалу,  комплекти меблів для зони відпочинку. За благодійної допомоги від LEGOFoundation набори  «6 цеглинок» для кожного першачка отримано навчальними закладами. Конструктори LEGO застосовуватимуться в усіх 1 класах України як дидактичні матеріали для впровадження методик ігрового та діяльнісного навчання.

На слайд №26,27,28

 Тож 1 вересня 2018 року всі першокласники прийдуть до Нової української школи. Найголовніше – ці діти навчатимуться за новим стандартом початкової школи і отримають якісно новий зміст освіти.

         Слід відзначити, що вже у 2017 році КЗ «Дніпрорудненська спеціалізована школа І-ІІІступенів «Талант» ВРРЗО стала учасником  дослідно-експериментального проекту всеукраїнського рівня  «Реалізація інтегрованого підходу в початковій освіті в контексті Концепції Нової української школи». Школа ввійшла в сотню пілотних шкіл України з впровадження  проекту «Нова українська школа»

Досвід представлено на всеукраїнських конференції ««Концептуальні засади реформування середньої школи», а заступник директора , вчителі англійської мови ввійшли до тренерської команди області та  провели цикл навчальних тренінгів для вчителів, що впроваджуватимуть НУШ з нового навчального року.

А що відбувається у старшій школі?

Основними нормативними документами, що регламентують реформування освіти в Україні, законодавчо закріплено нові підходи до організації освіти у старшій школі,   визнано організацію профільного навчання актуальним і своєчасним шляхом розбудови вітчизняної старшої школи.     

          Третій етап реформи щодо упровадження Нової української школи розпочнеться в 2023 році і стосується запровадження профільної школи. Зокрема, буде виділено трирічну профільну школу: 10-12 класи. Відповідно до здібностей і нахилів дитина зможе обрати або академічний, або професійний профільний напрямок.

     Ці перспективи тішать, хоча дещо насторожує приписка: при наявності фінансування. Будемо сподіватися, що воно буде. А поки що в районі з упровадженням профільного навчання маємо таку картину:

На Слайд29

14 навчальних закладів району (7 міських та 7 сільських) реалізують освіту на профільному рівні.

На слайд 30

Профільним навчанням охоплено 531 учень району – 8,5 %. Збереглась тенденція щодо вибору напрямів та профілів навчання. Лідерами залишаються профілі філологічного (299 учнів – 56,5%), технологічного (72 учні – 13,2 %) та природничо-математичного напрямів (107 учнів – 20,2%).

Слід зазначити, що існує дуже багато чинників, які перешкоджають ефективному впровадженню профільного навчання, в тому числі недостатній стан матеріально-технічної бази шкіл, оснащення навчальних кабінетів, лабораторій усіх шкіл.

 

Результати проведення державної підсумкової атестації

 

Підвищення результативності якості освіти – найважливіше завдання

сьогодення. Відслідкувати її дозволяє проведення державної підсумковоїатестації та зовнішнього незалежного оцінювання.

У цьому році зовнішнє незалежне оцінювання в 11 класі поєдналося з державною підсумковою атестацією з 9 предметів.

Проаналізуємо проведення в 2018 році у Василівському районі державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання та тестування.

На слайд 31

Державну підсумкову атестацію у формі зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури складав 271 випускник з 14 закладів загальної середньої освіти району та отримали наступні результати: 25 із них (9.23%) написали роботи на початковий рівень, 98 (36,15%) – середній рівень, 112 (41,33%) – достатній рівень, 36 (13,29%) – високий рівень. Якість знань при таких показниках складає 54,62%, успішність 89,8 %.

На слайд 32

Державну підсумкову атестацію у формі ЗНО з біології складали 68 випускників з 14 ЗЗСО району отримавши наступні результати: початковий рівень відсутній, 34 (49%) – середній рівень, 24 (36%) – достатній рівень, 10 (15%) – високий рівень. Якість знань при таких показниках складає 51%, успішність 100 %.

На слайд 33

ДПА у формі ЗНО з хімії складали 5 випускників з 14 шкіл району та отримали такі результати: початковий рівень – 2 (40%), 2 (40%) – середній рівень, достатній рівень відсутній, 1 дитина (40%) – виконала роботу на високий рівень. Якість знань при таких показниках складає 20%, успішність 66.7 %.

На слайд 34

Державну підсумкову атестацію у формі зовнішнього незалежного оцінювання з фізики складали 68 випускників з 14 закладів загальної середньої освіти району написавши роботи на наступні результати: 2 (2,9%) написали роботи на початковий рівень, 30 (44,1%) – середній рівень, 34 (50%) – достатній рівень, 2 (3%) – високий рівень. Якість знань - 53%, успішність 97%.

На слайд35

ДПА у формі зовнішнього незалежного оцінювання з географії складав 54 випускника закладів загальної середньої освіти.  Роботу початкового рівня виконала 1 дитина (1,96%) , середнього – 14 (25%), достатнього – 28 (53,6%) та високого 11 випускників (19,7%). Якість при таких результатах складає 73,3%, успішність 98 %.

На слайд36

         ДПА у формі ЗНО з німецької мови було обрано лише одним випускником закладу ЗЗСО, який, написавши роботу, отримав результати середнього рівня. Відповідно успішність склала 100%.

Аудіювання з англійської мови обрали 56 випускників. 1 із них написав роботу на початковий рівень (1,7%), 14 – на середній рівень (25%), 30 – на достатній рівень (53,6%), 11 – на високий рівень (19,7%). Якість склала – 73,3%, успішність 98,2%.

На слайд 37

Державну підсумкову атестацію у формі ЗНО з математики складали 122 випускника. 12 із них отримали бали початкового рівня, це 9,8%, 51 – бали середнього рівня (41,8), 51 – бали достатньо рівня (41,8%), 8 – бали високого рівня (6,6%). Успішність при таких показниках склала 89,1%, а якість 48,4%.

На слайд 38

Роботи державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання з історії України складав 171 випускник. Результати початкового рівня отримали 5 із загальної кількості (3%), 91 (53,2%) – середнього рівня, 62 (36,2%) – достатнього рівня, 13 (7,6 %) – високого рівня. Якість – 43,8%, успішність 97%.

Інформаційним освітнім ресурсом «Освіта.ua» складено рейтинг загальноосвітніх шкіл Запорізької області, що посіли найвищі місця у

КЗ" Дніпрорудненська спеціалізована школа І-ІІІ ст. "Світоч" Василівської райради Запорізької обл.

18

КЗ" Дніпрорудненська спеціалізована школа І-ІІІ ст. "Талант" Василівської райради Запорізької обл. 31

КЗ "Дніпрорудненська гімназія "Софія" - ЗОШ І-ІІІ ст. № 1" Василівської райради Запорізької обл.

39

КЗ "Василівська гімназія "Сузір’я" - ЗОШ І-ІІІ ст." Василівської райради Запорізької обл.     82

 

КЗ "Орлянська ЗОШ І-ІІІ ст." Василівської райради Запорізької обл.         93

КЗ "Василівська ЗОШ І-ІІІ ст. № 1" Василівської райради Запорізької обл.        96

КЗ "Василівська ЗОШ І-ІІІ ст. № 3" Василівської райради Запорізької обл.        133

КЗ "Кам’янська ЗОШ І-ІІІ ст." Василівської райради Запорізької обл.

163

КЗ "Степногірська ЗОШ І-ІІІ ст." Василівської райради Запорізької обл.   181

КЗ "Приморська ЗОШ І-ІІІ ст." Василівської райради Запорізької обл.      235

КЗ "Малобілозерська ЗОШ І-ІІІ ст. № 1" Василівської райради Запорізької обл.

247

КЗ "Тополинська ЗОШ І-ІІІ ст." Василівської райради Запорізької обл.     260

КЗ "Скельківська ЗОШ І-ІІІ ст." Василівської райради Запорізької обл.     296

           Кожен заклад освіти, шкільні, районні методичні структури повинні в новому навчальному році,  враховуючи результати нинішнього ЗНО, перебудувати свою роботу в напрямку удосконалення якості навчання саме на кінцевий результат – ДПА

На слайд39 (Увага на слайд!)

Як зазначила Лілія Гриневич: «Раніше ми не мали жодної порівняльної інформації про якість навчання у школах. І тільки після запровадження ЗНО з’явилася можливість проаналізувати, як навчають у наших школах. Виявилося, що в Україні - величезна прірва між різними навчальними закладами. І цим порушено конституційний принцип рівного доступу до якісної освіти вже на етапі загальної середньої школи».

Завдання на 2018-2019 навчальний рік:

-забезпечення якості освіти навчальними закладами району;

-організація підготовки до державної підсумкової атестації тазовнішнього незалежного оцінювання з початку навчального року;

-систематичне проведення аналізу результатів зовнішньогооцінювання та обговорення його на педагогічних радах.

Шкільна бібліотека, медіатека – інформаційно-культурний центр загальноосвітнього навчального закладу.

На слайд№40

У сучасних умовах інформатизації відбувається зміна орієнтирів у визначенні потреб для забезпечення інтелектуального, духовного розвитку дітей і молоді. На першому місці у дітей – комп’ютер, Інтернет. Книгу як важливий чинник виховання моральної, духовно збагаченої особистості сьогодні, в епоху «екранної культури», замінили вище перераховані елементи і частину часу, який раніше витрачали на читання, тепер витрачають на перегляд відео - кінофільму, комп’ютерні ігри.

Цьогорічна комісійна перевірка готовності навчальних закладів показала, що на жаль, наявні бібліотечні фонди не відповідають читацьким потребам читачів. У шкільних бібліотеках переважають застарілі видання. Не вистачає навчальної, довідкової та художньої літератури сучасних українських та зарубіжних письменників. Залишається проблемою часта відсутність відкритого доступу до соціальних мереж, забезпечення шкільних бібліотек сучасними комп’ютерами з мультимедійним обладнанням.

На слайд№41-42

Креативний дизайн, полиці з цікавою літературою, комп’ютери з Інтернетом, безкоштовний принтер та ксерокс, а ще – зона відпочинку. Такий вигляд має бути у сучасних шкільних бібліотек. Одними з перших у Василівському районі, які запровадили  інтерактивний публічний простір нового покоління — медіатеку, стали КЗ «Дніпрорудненська ЗОШ I-III «Талант» ВРР ЗО  у 2017 році та КЗ «Дніпрорудненська ЗОШ I-IIIст «Світоч» ВРР ЗО у 2018 році. Це майданчики для сучасної освіти, нової української школи, де діти із задоволенням проводять вільний час, спілкуються, вчаться, консультуються з педагогами, психологами та просто граються. Чекаємо відкриття  медіатеки у КЗ «Василівська ЗОШ «Сузір’я» ВРР ЗО.

Шановне зібрання!

        На слайд    43

В Україні  розгортається реформа системи шкільної освіти, відповідно зміни відбуваються і в інноваційному освітньому просторі Василівського району. Протягом 2017-2018 навчального року дослідно-експериментальна робота в районі реалізувалася  в трьох загальноосвітніх навчальних закладах (на Всеукраїнському рівні) – комунальні заклади Василівської районної ради Запорізької області: «Василівська гімназія «Сузір'я» - загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» («Школа тьюторської майстерності»), «Дніпрорудненська гімназія «Софія» - ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1» («Інтелект України» та «На крилах успіху»), «Дніпрорудненська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів «Талант» («Розвиток інклюзивного середовища у Запорізькій області»). Крім того два 1-х класи КЗ «Дніпрорудненська СШ І-ІІІ ступенів «Талант» ВРР ЗО (вчителі        Кравцова І.Є. та Вовк Ю.Л.) брали участь у Всеукраїнському експерименті щодо реалізації Концепції Нової української школи і впроваджували новий Державний стандарт початкової школи та здійснювали апробацію навчальних матеріалів.

Необхідно відзначити, що комунальний заклад «Василівська гімназія «Сузір'я» - загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» ВРР ЗО є одним з базових навчальних закладів науково-педагогічного проекту «Школа тьюторської майстерності», учителі гімназії були учасниками Першої Всеукраїнської науково-практичної конференції «Тьюторство як засіб реалізації принципу індивідуалізації в освіті» (Шевченко Ю.В., Пономарьова І.П.) та Другої Всеукраїнської науково-практичної конференції «Тьюторство в Україні: практики індивідуалізації, педагогічна позиція, затребувана професія».

У 2017/2018 н.р завершено дослідно-експериментально роботу на базі комунального закладу «Дніпрорудненська   гімназія «Софія – загальноосвітня школа І –ІІІ ступенів №1»  з теми «Формування партнерських відносин батьків та вчителів як засіб розвитку особистості учня». Школа взяла  участь у IХ  Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти - 2018

         За підсумками дослідно-експериментальної роботи з теми «Формування партнерських відносин батьків і вчителів як засіб розвитку особистості учня» 13 квітня 2018 року проведено  всеукраїнський  форум «Панорама партнерської взаємодії школи та сім’ї».

ШАНОВНІ КОЛЕГИ І ЗАПРОШЕНІ!

На обласній виставці «Освіта Запорізького краю – 2018» був представлений SТЕМ-проект «Вода і людина» колективу авторів КЗ «Дніпрорудненська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів «Світоч» ВРР ЗО.Досвід рекомендовано для впровадження в освітній діяльності закладів загальної середньої освіти усіх типів.

Також ця школа стала переможцем грантового конкурсу FIRSTLEGOLeague від Благодійного Фонду LEGOFoundation!
336 шкіл України представили свої мотиваційні листи, і тільки 10 з них мали змогу отримати трирічний гранд. Після вирішальної співбесіди,   в якій приймали участь  директор школи Іванов Є.О., заступник директора Краснова О.В. та майбутній тренер шкільної команди Хабренко О.М.  школа потрапила в щасливу десятку! 

Інклюзивна освіта

На слайд 44

«…усі діти мають право на освіту, і, як наслідок цього, право на прогрес»

 Конвенція ООН «Про права дитини»

З 1 вересня 2015 року обрано базовим навчальним закладом для впровадження інклюзивних форм навчання КЗ «Дніпрорудненська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів «Талант» ВРР ЗО. У 2017-2018 н.р. в цій школі було відкрито три класи з інклюзивною формою навчання, де здобували освіту 7 учнів з особливими освітніми потребами, серед яких – 1 дитина з вадами опорно-рухового апарату та пересувається на інвалідному візочку. У рамках соціальної програми Фонду Порошенка «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації» школа отримала універсальниий сходовий гусеничний підйомників. У школі наявні кабінети логопеда, психолога, кімната релаксації, медіатека, а також басейн, роботу якого в подальшому планують відновити.

З вересня 2016 року КЗ «Дніпрорудненська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів «Талант» ВРР ЗО є учасником пілотного науково-педагогічного експерименту Благодійного фонду Порошенко «Розвиток інклюзивного освітнього середовища в Запорізькій області». В закладі з вересня 2018 року буде відкрито ще 1 інклюзивниий клас, в якому буде навчатися 2 дітей з особливими освітніми потребами.Досвід роботи школи представлено на міжнародній виставці» Освіта 2017» м.Київ.,  всеукраїнській конференції «Досвід та перспективи розвитку  інклюзивної освіти в Україні : регіональний аспект». м Запоріжжя квітень 2018. , вони успішно проводять навчальні тренінги по НУШ та інклюзії для вчителів  Запорізької області. Школа  учасниками міжнародного проекту кращих інклюзивних практик «Долаємо кордони 2018» ( Грузія)  конкурс триває.

У 2017/2018 н.р у 6 класах комунальних закладів ВРР ЗО "Дніпрорудненська СШ І-ІІІ ст. "Талант", Дніпрорудненська СШ І-ІІІ ст. "Світоч", "Василівська гімназія "Сузір'я"-ЗОШ І-ІІІ ст." навчалось 11 дітей з особливими освітніми потребами.

На слайд 45

якщо на початок дії Програми ми мали усього 1 школу, в якій у 1 інклюзивному класі навчалися 3 учнів з особливими освітніми потребами, то з першого вересня 2018 рок<